Новини

Чатбот предлага достъпна информация за Сирма

Дата

20 мар 2018

Tema

Sirma Group

В 21 – ви век информацията в интернет пространството се увеличава двойно всеки изминал ден, а достъпът до нея е практически неограничен. Именно заради това посетителите на сайтовете ценят бързото намиране на точната информация.

През 2016 - 2017 година тенденцията за използването на чатбот програми достига своят пик, когато виртуалните асистенти започнаха да се използва от големи компании като Facebook Messenger, Microsoft, Google Assistant, Slack, Telegram и други, за вграждане в техните виртуални комуникатори. От тогава възникват множество компании специализирани в разработката на чатбот програми, а подобни функционалности биват интегрирани във все по-голям брой сайтове.

Чатботът е компютърна програма, в която се използват алгоритми в областта на изкуствения интелект, която е създадена да отговаря автоматично на запитвания. Компютърната програма работи на базата разпознаване/разбиране на контекста на разговора и по този начин се осъществява дискусията.

В наши дни подобен тип програми се иползва за различни цели - например за водене на разговор с цел забавление, може да помогне за решаване на различни потребителски проблеми (обслужване на клиенти), за бързо намиране на типова информация, да селектира и предлага промоционални продукти/услуги, да оказва психологична помощ (използван във връзка с войната в Сирия) и не на последно място, той е активен 24 часа.

От 20.03.2018 г. на платформата Сирма ще може за задавате своите въпроси към чатбота Melinda. Специално създаден, за да улесни посетителя на сайта, като бързо и лесно предостави най-често търсената корпоративна информация. Използването на Melinda става чрез отваряна на хиперлинка по – долу, като по този начин потребителят потвърждава желанието си за задаване на въпроси към програмата. Чатботът е в процес на разработване, като за момента ще бъде пусната негова демо версия.

Засега Melinda 1.0. разбира и отговаря само на въпроси написани на Английски език. Знанията на Melinda обхващат широк кръг от въпроси свързани със Сирма Груп – корпоративни, финансови и др. Първата версия на Melinda може да отговаря на запитвания (често задавани въпроси) за дружествата част от Сирма Груп, за основни финансови показатели, за продуктови вертикали, цена на акция на Сирма Груп, информация за новата стратегия на Сирма Груп, информация предназначена за инвеститори и локация на офиси.

Потребителят има възможността да се включи в обучителният процес на Melinda като оцени отговорите чрез натискане на бутоните: “палец нагоре” и “палец надолу”.

В бъдеще на Melinda й предстоят няколко кръга на обучение, с оглед разширяване обхвата на базата знания, респективно подобряване ефективността на комуникацията. Melinda 2.0 ще дава по – подробна информация по гореспоменатите теми, ще дава базова информация за продукти и още много други. Melinda не само упътва потребителя, но също така може да отговори на няколко лични въпроса. Задайте и Вашите въпроси: Питайте Melinda.

Запознайте се с Melinda тук.